CITAT (markus.bylund @ 15-05-2009, 20:24)

Tack för snabbt svar Gunnel, igen :-)
Du förefaller ha samma bibel som jag, och jag håller med, beskrivningen och bilden i Pettersson och Åkesson ger lite vägledning i mitt fall. Men jag är väl lite paranoid efter hålen i stammen, och så tycker jag inte om att stammen ser så skrumpen ut.
Den mindre och beskärda grenen är dock väldigt lik bilder på Fruktträdkräfta som jag har hittat på nätet, så jag är fortsatt orolig trots allt.
Markus
Ja, vi har nog samma bibel!
Jag kikade igen på dina andra bilder, från den andra tråden... Kan det har suttit grenar där hålen är och att det uppstått röta??
Ser att vid frukträdskräfta bildas under sommaren små, vitgula kuddar i såren och under hösten och vintern små, röda mörkröda fruktkroppar. Har du sett nåt sånt på trädet??
CITAT (markus.bylund @ 15-05-2009, 20:30)

Jo, angående din andra fråga Gunnel, det stämmer att de två skrovliga områdena ligger i anslutning till tidigare beskärda grenar. Men i båda fallen har läkningen kommit igång med tydliga vallar, den grövre stammen är t o m helt läkt med en vall som täcker hela sårytan.
Markus
Jo jag ser det också... men reagerade på att områdena finns i anslutning till sår efter kapade grenar. Det kanske inte har nåt samband heller, bara en not!