Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Min blodfläder växer inte, Blodfläder
          EvaQ
          Inlägg 17-05-2009, 09:24
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 12
          Medlem nr: 23 329

Hej,
          Jag planterade 2 st blodflädrar förra sommaren. Nu under våren har jag upptäckt att de är om möjligt mindre
          än förra året. Vad kan ha hänt? Tycker rådjur och harar om busken? Den står i öster, soligt läge. Rabatten är uppbyggd med mur Den ena ser heller inte ut att få blad på alla grenarna? Kan det vara problem med jorden?

/EvaQ

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Aurora Adine
          Inlägg 22-05-2009, 16:31
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 23 530

Jag har ungefär samma problem med min blodfläder. Planterade den för 1,5 år sen. Ifjol fick den en fantastiskt vacker blomma (som rådjurseländet senare åt upp) men annars har den inte visat några större tendenser att växa. Läste någonstans att det kan ta ett par år innan fläder drar igång och växer ordentligt, så jag håller tummarna för att det är så.

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 22-05-2009, 17:57
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (Aurora Adine @ 22-05-2009, 17:31) *
          Läste någonstans att det kan ta ett par år innan fläder drar igång och växer ordentligt, så jag håller tummarna för att det är så.

japp det är så det är att det tar lång tid innan fläder etablerar sig bra och börjar växa aktivt.

jag flyttade ''vildfläder'' från skogsdelen på tomten till trädsgårds delen och den flädern växer inte så mycket och har frusit till hälften nu i två vintrar (förra -10c och denna -15c). medan dom soms tår kvar i skosdelen lever och frodas och växer snabbt och fryser inte ner. och detta i skåne zon 1-2

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-08-2025, 01:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon