Du är inte ensam

Min man kör gräsklippare och trimmer och hjälper till med grävandet när jag blir trött eller när marken är så hård att jag inte får ner spaden. Jag har "alla" idéerna och jag har alldeles för många idéer för att de alla ska hinna genomföras. Ibland kommer maken med egna projekt, som t.ex. att sätta upp en väderstation. Den har han pysslat med flitigt och han lurade t.o.m. upp mig på taket för att hjälpa honom att sätta upp vindmätaren.
Ofta blir det jag som rensar ogräs och klipper perenner. Det är konstigt, för jag tycker inte alls om att rensa ogräs och klippa perenner. Jag skulle lika gärna kunna klippa gräset eftersom vi har motorgräsklippare. Häromveckan ledsnade jag faktiskt på uppdelningen när jag krälade runt och klippte bort fjolårskvistarna på perenner och maken stod och tvättade bilen. Jag gav honom sekatören, pekade på vad som skulle klippas och sen tvättade jag bilen i stället.
Uppdelningen kommer väl till stor del av att jag hade trädgårdsintresset från början. Min man har inte satt sig in i "finliret" på samma sätt som jag, så jag sätter honom på att göra dom "enkla" sakerna som gräsklippningen. Om jag litade på att han hade koll på "finliret" så skulle jag gärna överlåta det åt honom, men han verkar inte ha så mycket intresse för att sätta sig in i det.