Jag har sån tur att min sambo är...."formbar"
När jag kom hit första gången så upplyste han mig om att på HANS tomt skulle inte några blommor in, han hade just röjt undan all skog från villatomten och njöööööt av gräsmattan (även om det mest är mossmatta)
Men så behövde jag en liten "hörna" att plantera mina växter från radhustomten, hörnan blev till slut en slänt med 6 rabattrader X 4 meter,

jag hade ingen aaaning om att jag hade så mycket blommor.
Jag frågade honom varför han inte gjort en trappa i slänten eftersom vi halkar nerför den då vi ska till grannen....sagt och gjort, en trappa kom snart på plats.
Sen skulle vi till en arbetskamrat till honom och hämta stenplattor att lägga under barnens pool, dom hade så fina dammar

och ännu en gång fick han gräva för han blev ju naturligtvis sugen själv, den lilla dammen slutade med att det blev ett vattenfall med rännor som rann ner i en fontändamm.
Sen hade han hört mig sucka om ett växthus, och han ordnade ett sånt till mig på ca. 10 kvm, han har grävt och gjutit så bara det brunnit klart så har jag även växthuset på plats.
Nu har jag även lyckats flirta till mig hörnan bakom garaget som ingen utnyttjar, där ska jag ha ett trädgårdsland, och hjälp kommer jag nog att behöva.
förutom alla mina smått galna ideér så är det han som klipper gräsmattan här också.
Men rabatterna gjorde jag helt själv!!!
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.