Planering.jpg ( 16.27k )
Antal nedladdningar: 36Så hade jag tänkt nu att det skulle se ut efter en snabb skiss bara. Men kanterna runt hade jag tänkt att lägga lite tumlad marksten vid från ett tidigare jobb jag gjort åt en farbror. Sen så måste man ju ha minst 2 blåbär av olika sorter för att få bär, så därför är det 2 markeringar för blåbär =) Hoppas ni förstår hur och vad jag menar så får ni väl komma med kritik sen =) Gärna tips om vad man kan förbättra och ta bort osv. som sagt så är jag inte supergrym på detta men hoppas väl på att bli bättre =)
Sen är ju inte skissen superbra, men ni ser ju iallafall hur det ska se ut på ett ungefärligt sätt!
CITAT (RibesRubusVitis @ 24-05-2009, 16:19)

I valet mellan vindruva och blåbär skulle åtminstone jag ta vindruvan, helt klart. Och jag har alltså även haft amerikanska jätteblåbär, men tyckte inte att de smakade någonting. Syd-sydväst är ett perfekt läge för druvor.
Väggen till en "större friggebod" borde också ge plats för exempelvis ett litet träd med persikor av härdig typ. (Om jag fattade rätt finns du i Älvkarleby.) Visserligen kommer en Zilga snart att täcka hela väggen om man inte håller efter den, men persikan kan kanske stå lite framför den.
Oj, nu såg inte jag ditt inlägg, men du förstår ju hur jag tänkt här med blåbär och vindruvor iaf. Men persikor lät ju också väldigt intressant! Sant som det är sagt så bor jag i Ä-by utanför Gävle =) Så blåbären smakar inget alltså? Misstänkt något sånnt, brukar ju kunna vara så med sånna "jättevarianter" som finns av lite allt möjligt idag =) Skicka gärna skisser ni med så finns ju olika förslag med
Redigerat av Fuel: 24-05-2009, 15:23