Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Män och trädgård
          WillyW
          Inlägg 24-05-2009, 12:31
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 55
          Medlem nr: 23 128

Hej!

Tror inte det bara är jag som sitter i denna situation. Jag klipper gräset, kanter och annat tungt.

MEN!

Min fru har 1000000 idéer angående trädgården, hon gör det mesta ja förvisso, men någonstans blir jag alltid inblandad antingen jag vill eller ej.

Säger inte att detta är negativt! Mycket positivt kommer av detta, men en intressant situation.

Fler med samma erfarenhet?

Både kvinnor och män är välkommna naturligtvis! smile.gif

--------------------
          Södra Skåne 20 km norr Ystad

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          MariaS
          Inlägg 24-05-2009, 15:44
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

giggle.gif Män, trädgårdar och arbetsfördelning/intresse.
          När jag flyttade hit för 13år sedan, hade min gubbe vänligen redan en grävmaskin till hands, liksom kompaktlastare och lastbil. Så allt eftersom ideerna dök upp om trädgård, ökade plötsligt mitt krav, på att lära mig sköta maskinerna istället (Lastbilskörkort hade jag redan)

Den gamla hjulburna grävmaskinen byttes snart ut till en modernare bandburen minigrävare. Gubben åkte på kurs en vecka, men glömde ta med sig nycklarna till minigrävaren.... det blev en damm på 20m2!

Allt eftersom trädgården har utökat sitt sortiment och gräsmattan krymp, har min älskling skaffat fler trevliga hjälpmedel för trädgården: diseldriven bandburen minidumper, ergonomisk röjsåg med flera tillbehör, ergonomisk häcksax o.s.v. Men han har inte kört många av redskpen. Han vet knappt hur man startar dem.

Kvar på hans lott under åren, har gräsklippningen legat, då jag inte lyckats komma överens med den gamle åkbaras tekniklösningar. (I slutet var det specialkablar som skulle tjuvas för start, tjuvas för klippning. En annan för att få i backen...)

Snäll som jag är, jagade jag handjagaren en ggr/vecka under en säsong. Men visst, jag gnällde väl rätt bra. Det tar lite dryga två timmar att klippa 3000m2 med handjagare. Säsongen efter överlät jag jobbet åt gubben... Efter att han gjort sitt tvåtimmarspass, inhandlades det en självgående robot istället.

Så numera är jag helt själv i planering och rensning, medans gubben njuter och skaffar fler hjälpande redskap, markdukar, billiga täckmaterial o.s.v.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 06:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon