Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vilken åkgräsklippare är bäst?
          Simion
          Inlägg 22-05-2009, 10:03
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 23 203

Hej,
          Jag är ny här och tänkte börja med att ställa en fråga.
          Jag ämnar köpa en åkgräsklippare och vill hitta en robust variant. Är trött på saker som håller dåligt. Vår trädgård är kuperad och är inte direkt en plan gräsmatta. Är det någon som har förslag eller tips. Kan jag hitta information någonstans?
          m

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          scanier
          Inlägg 25-05-2009, 23:14
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 23 594

Har endast erfarenhet av min första åk-klippare som är en STIGA 14HST med combi 85-aggregat och den fungerar som ny fortfarande under sin tredje säsong. Vill helst klippa av gräset innan jag kör över/ner det, därför frontklippare. Man klarar endast 10- 11 grader lutning, kan vara värt att tänka på eftersom du har kuperad tomt. Min klippare är enklast att köra, under klippningen har man en Vipp-pedal och trycker man pedalen framåt rullar maskinen framåt, släpper man tillbaka pedalen bromsas maskinen in och stannar och trampar man nedåt med hälen börjar maskinen backa och bromsar in när man släpper efter med hälen.
          Många klipphöjder och startar alltid direkt och en spak för att koppla i och ur rotationen på knivarna, samt en fotpedal för att lyfta upp aggregatet till transportläge.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 15:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon