Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tomat och gurka!
          HönaBöna
          Inlägg 26-05-2009, 20:32
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 62
          Medlem nr: 5 287

Ska ta mitt nya växthus i bruk nu. Tänkte odla tomat och gurka i spannar. Vilken storlek behövs, räcker 20-liters?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          blomkronan
          Inlägg 28-05-2009, 00:11
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem nr: 17 820

Kanske du vill prova någon melon smile.gif Jag har skaffat Nätmelon och vattenmelon som jag ska prova med...

Det är mitt första år med växthus smile.gif för mig med.

Jag har köpt 8 olika sorter tomater... för jag vet inte vilken jag gillar. Det kommer nog bli trångt i växthuset i år.
          Det får bli som det blir i år, men då vet jag till nästa år, vilka tomater jag gillade och hur det går att odla melon. Lite gurka ska jag få plats med oxå.

Istället för att köpa en massa hinkar för en massa pengar, var jag till IKEA i dag och köpte IKEA kassar dom blå med handtag för 5:-, dom kan rymma upp till 75 liter jord, jag tänkte odla i dom smile.gif Jag provade att fylla en kasse med vatten och det höll inte tätt så då behöver jag inte ta hål i den för dräneringens skull. Jag räknar med att jag kan sätta minst 4 planter i varje kasse.

Tips till dig och alla andra som vill prova eller... vänta och se hur det gick för mig naughty.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 30-07-2025, 07:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon