Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ensam andunge, Vad göra?
          lazy76
          Inlägg 27-05-2009, 13:08
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 17
          Medlem nr: 23 694

Har tagit hand om en liten andunge som kommit på villovägar. Våra katter hittade tre stycken i vår kompost. Vi stoppade dom i en stor låda i badrummet och gav dom kycklingfoder blandat i vatten. Två av dom dog efter ett par dagar men "lilla Viggo" sörplar i sej vatten/mat som bara den och verkar må bra. Problemet är förstås om och när vi kan plasera ut honom vid något vattendrag. Är det någon som vet om andmammor tar hand om andras ungar? Vi kan tyvärr inte ha honom ute för katternas skull.

Bifogad fil  DSC_0835.JPG ( 904.48k ) Antal nedladdningar: 121

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          lazy76
          Inlägg 28-05-2009, 15:02
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 17
          Medlem nr: 23 694

Hej igen!
          Tack så väldigt mycket för alla svar jag fått. Lilla Viggo är fortfarande pigg, glad och hungrig, men den lilla stackarn känner sej nog väldigt ensam. Har jag varit i badrummet och pratat med honom, piper och tjattrar han när jag går därifrån. Har även märkt att han ropar extra mycket när maten/vattnet är slut. Det låter väl som ett friskhetstecken, eller hur? Kompostgaller tycker jag låter bra, bara det är tillräckligt tätt galler. Jag ska kolla det i morgon. Skönt att höra att han kan klara sej själv vid ca. tre veckor. Jag hade redan pratat med furuvik men dom tar inte emot fåglar längre. Dom trodde inte överhuvudtaget att det var någon idé att ta hand om dom. Skulle troligen dö inom ett par dagar. Det stämde ju med två av dom men Viggo är väl helt enkelt lite starkare. Fick iallafall tipset att köpa kycklingfoder, så det har han fått hela tiden. Blandat med vatten förstås. (En säck på 25 kg, till en liten andunge)!!

Citera
          Wilmer
          Inlägg 28-05-2009, 16:05
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

CITAT (lazy76 @ 28-05-2009, 16:02) *
          Hej igen!
          Tack så väldigt mycket för alla svar jag fått. Lilla Viggo är fortfarande pigg, glad och hungrig, men den lilla stackarn känner sej nog väldigt ensam. Har jag varit i badrummet och pratat med honom, piper och tjattrar han när jag går därifrån. Har även märkt att han ropar extra mycket när maten/vattnet är slut. Det låter väl som ett friskhetstecken, eller hur? Kompostgaller tycker jag låter bra, bara det är tillräckligt tätt galler. Jag ska kolla det i morgon. Skönt att höra att han kan klara sej själv vid ca. tre veckor. Jag hade redan pratat med furuvik men dom tar inte emot fåglar längre. Dom trodde inte överhuvudtaget att det var någon idé att ta hand om dom. Skulle troligen dö inom ett par dagar. Det stämde ju med två av dom men Viggo är väl helt enkelt lite starkare. Fick iallafall tipset att köpa kycklingfoder, så det har han fått hela tiden. Blandat med vatten förstås. (En säck på 25 kg, till en liten andunge)!!

Du får sälja överskottet på tradera naughty.gif . Heder åt dig som köpte 25 kg säcken åt kraken kompiskram.gif Inte alla som skulle gjort det.

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-08-2025, 01:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon