CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 28-05-2009, 18:58)

Och dom som får betalar för 2 hemförsäkringar men bara får ut av en? Hur många familjer måste inte betala 2x hemförsäkring via facket men aldrig kan ut 2x
Men att det finns många som inte har hemförsäkring märkte vi när det brann i vårt hus i föreningen. Nu försöker vår bostadsrättsförening att göra även här en kollektiv anslutning. Tycker det är åt hellvete. Det är väl upp till var och en. har jag ingen försäkring får jag väl stå mitt kast. Varför skall jag nu betala för alla dessa som inte har försäkrat sig själva??????
En klen tröst är att dom som betalar dubbelt, får en drulleförsäkring på "köpet" och i försäkringen kan få högre ersättning dock oklart hur mycket högre? i bostadsrättsföreningar brukar det bara röra sig om tilläget på hemförsäkringen som är i folksams del 295kr om året för en bostadsrätt.
Ang upp till var och en, så handlar det om att ansluta så många som möjligt för att få lägra avgift för försäkringen, om man vill så kan man avsäja sig kollektiva försäkringar, dock så får man ingen lägre avgift för det,men det finns medlemmar som har avsakt sig medlemmsförsäkringar av olika orsaker.
CITAT (Vippan @ 28-05-2009, 19:09)

Visst var det så Andersen,men gillar inte ni sossar det förslaget då?????
Ja helt klart om jag får som jag vill