Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur skriver jag en vettig spontanansökan?
          Pius
          Inlägg 29-05-2009, 11:53
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 060
          Medlem nr: 352

Jag sliter snart mitt hår, jag som gillar att skriva i vanliga fall, men om mig själv är det helt omöjligt. Jag har varit arbetslös i ca 6 månader så det skulle vara bra om jag kunde hitta ett trevligt jobb. Vid andra jobbsökningar har jag inte varit så petig utan har skrivit lite småtrist. Kanske därför jag bara fått napp hos ett småtrist ställe också. happy.gif

Jag tänkte därför att jag skulle uppdatera min spontanansökan hos Folkuniversitetet och skriva ett kul och intressant brev, men jag vet inte vad jag ska skriva. Usch så svårt att skriva om sig själv.

Anledningen till att jag vill jobba just där är att jag fick ett sånt trevlig mail när jag tidigare sökte en tjänst. Inte de där vanliga harangerna utan mailet lät personligt och trevligt. Så jag hoppas och tror att de är lika trevliga som det lät i mailet.

Men hur i himmelens namn ska jag få till något vettigt?

Har ni några tips, åtminstone vad som bör stå med? Ett CV har jag redan som jag tycker är OK men ett personligt brev behövs också. Och ett foto??? Jag som blir så hemskt gräslig på kort. crying.gif

Pius

Min blogg

--------------------
          Pius, zon 1

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          mamamaggan
          Inlägg 30-05-2009, 14:20
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

De erfarenheter jag har säger också att det ska var kort men ändå tala om en del. Har precis hjälpt en arbetslös granne att skriva ansökan.

Skrev bara vad han heter , födelseår , att han är utbildad som XXXXXXX . Lite om var han jobbat , tryckte på det jobbet som var mest avancerat och att han gillar sitt yrkesval. Också att han hela tiden följt med i utvecklingen och vidareutbildat sig och så till sist ett par rader om vem han är privat.

Alltihop blev en halv A4 -sida.

Att sticka ut kan vara svårt men man får hitta på olika trick , blev uttagen till intervju för ett jobb bara för att jag skrivit ansökan för hand .

AF:s idéer om hur det SKA vara har jag struntat i och ändå skaffat mig 5 - 6 jobb under årens lopp.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-06-2025, 19:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon