Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Köp av ny mobil, Hur hade ni gjort ?
          Jordgubbe
          Inlägg 30-05-2009, 19:57
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 217
          Medlem sedan:
          12-04-2009
          Medlem nr: 22 241



          Jag hade bestämt mig för att köpa en ny mobil modell enklare och åkte därför ut till ett varuhus som hade den i lager. Tog en kartong och skulle betala i kassan.

          Killen i kassan larmade av och tog ut kartongen ur plastfodralet och skulle dra den i streckkodsmaskinen vilket tydligen inte gick så bra (tydlig streckkod på ena sidan). Då höll han upp den i luften och skakade kartongen hårt (som en shaker) så att man tydligt kunde höra att innehållet låg lite löst inuti och drog den sedan i maskinen.

          Jag tänkte inte så mycket på det under själva betalningen, men när jag kom hem kändes det inte så bra. Jag som kund har ingen rätt att lämna tillbaka varan om jag öppnar den/råkar skada den vid transport/öppning men säljare i butik kan tydligen få totala hjärnsläpp och "komma undan med det".

          Tror inte att telefonen är så känslig och tillverkaren har ju faktiskt också ett ansvar att paketera grejerna rätt när de skickar dem från fabrik.

          Hade ingen tanke att lämna tillbaka telefonen men gick ändå tillbaka till varuhuset senare (de hade inget telefonummer) för att jag tyckte att förklaring kanske gjort det lite enklare att förstå och de kanske kunde upplysa hur den var packad (för att lätta min oro lite grand).

          Tyvärr var det som jag befarat när jag kom in i varuhuset, inte bara låga priser utan även väldigt ung "oengagerad" och outbildad personal. De verkade ointresserad av att ta emot ett klagomål eller göra nått åt saken, ingen service.

          De hänvisade till det vanliga byta, eller ta en chans och öppna förpackningen med "vi-fixar-det attityden".

          Det fanns fler förpackningar i butik så klart det går att lösa så, men när man som kund faktiskt är öppen att acceptera en kompromiss "se mellan fingrarna" och slippa krångel men ändå möts av ointresse, då blir man faktiskt lite less. Kom att tänka på forumet här där det pratas om det mesta mellan himmel och jord.

          Hur hade ni gjort ?.

          Telefonen är en Nokia 1200, så inget advancerat. Någon här kanske har exakt samma telefon och vet hur den kom förpackad vid köp.

          Redigerat av Jordgubbe: 30-05-2009, 20:09
           
          Citera
           
          Nytt inlägg
          Svar
          Jordgubbe
          Inlägg 31-05-2009, 07:13
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 217
          Medlem sedan:
          12-04-2009
          Medlem nr: 22 241



          Inga reflektioner över ovanstående någon ?

          Efter att ha "sovit på saken" över natten kan jag säga att det inte känns bättre idag. Är en lugn person i vanliga fall men en av de värsta sakerna jag tycker man kan uppleva är att känna sig ignorerad som person, inte bli "sedd"/tagen på allvar oavsett i vilket sammanhang det nu gäller.

          Det var mycket inte-bry-sig "lalla-runt"-på-arbetet känsla redan när vid första anblicken där (ingen lagbas/personalchef ?)

          Efter att ha sökt runt lite på nätet igår kväll fick jag iaf reda på att det var fler som är/varit missnöjda vid köp av varor på NetOnNet både e-handel och lagershoppar. Öppnade ompaketerade varor och dåligt bemötande och hantering vid reklamationer. Så inte ensam i varje fall.

          Har tänkt att åka dit idag i hopp om att få prata med någon "vettig" människa. Jag kanske kan acceptera det som hände och "ta telefonen som den är" men de måste ju också visa lite intresse och ta sakerna på allvar. Så känns det.
          Gärna skriva in en kommentar på kvittot om omvarsam hantering av kassör så slipper båda parter allt "trassel" i samband med att göra ett byte av produkten. För som sagt jag tror inte att att det är nått fel på grejerna, men visar återförsäljare lite mer intresse känns det ju mer seriöst från deras sida och att du som kund kan känna dig lugn.

          Uppdaterat: På Youtube finns videos där personer packar upp telefonen så nu vet jag hur det ser ut inuti iaf och att det inte borde vara någon fara med den. Själva telefonen har ett eget fack med plast runt om, kan inte röra sig så mycket utan det som hörs är själva tillbehören. Det finns tom test där folk provar att tappa telefonen i backen utan att något händer. Inga kärleksfulla behandlingar men den verkar tålig.

          Hur som helst, vi får se hur jag gör senare idag för behöver telefonen i veckan som kommer. Lite feedback vore ändå trevligt :-)
           
          Citera



          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 24-09-2025, 21:52
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon