Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Köp av ny mobil, Hur hade ni gjort ?
          Jordgubbe
          Inlägg 30-05-2009, 19:57
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 217
          Medlem sedan:
          12-04-2009
          Medlem nr: 22 241



          Jag hade bestämt mig för att köpa en ny mobil modell enklare och åkte därför ut till ett varuhus som hade den i lager. Tog en kartong och skulle betala i kassan.

          Killen i kassan larmade av och tog ut kartongen ur plastfodralet och skulle dra den i streckkodsmaskinen vilket tydligen inte gick så bra (tydlig streckkod på ena sidan). Då höll han upp den i luften och skakade kartongen hårt (som en shaker) så att man tydligt kunde höra att innehållet låg lite löst inuti och drog den sedan i maskinen.

          Jag tänkte inte så mycket på det under själva betalningen, men när jag kom hem kändes det inte så bra. Jag som kund har ingen rätt att lämna tillbaka varan om jag öppnar den/råkar skada den vid transport/öppning men säljare i butik kan tydligen få totala hjärnsläpp och "komma undan med det".

          Tror inte att telefonen är så känslig och tillverkaren har ju faktiskt också ett ansvar att paketera grejerna rätt när de skickar dem från fabrik.

          Hade ingen tanke att lämna tillbaka telefonen men gick ändå tillbaka till varuhuset senare (de hade inget telefonummer) för att jag tyckte att förklaring kanske gjort det lite enklare att förstå och de kanske kunde upplysa hur den var packad (för att lätta min oro lite grand).

          Tyvärr var det som jag befarat när jag kom in i varuhuset, inte bara låga priser utan även väldigt ung "oengagerad" och outbildad personal. De verkade ointresserad av att ta emot ett klagomål eller göra nått åt saken, ingen service.

          De hänvisade till det vanliga byta, eller ta en chans och öppna förpackningen med "vi-fixar-det attityden".

          Det fanns fler förpackningar i butik så klart det går att lösa så, men när man som kund faktiskt är öppen att acceptera en kompromiss "se mellan fingrarna" och slippa krångel men ändå möts av ointresse, då blir man faktiskt lite less. Kom att tänka på forumet här där det pratas om det mesta mellan himmel och jord.

          Hur hade ni gjort ?.

          Telefonen är en Nokia 1200, så inget advancerat. Någon här kanske har exakt samma telefon och vet hur den kom förpackad vid köp.

          Redigerat av Jordgubbe: 30-05-2009, 20:09
           
          Citera
           
          Nytt inlägg
          Svar
          Jordgubbe
          Inlägg 31-05-2009, 17:24
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 217
          Medlem sedan:
          12-04-2009
          Medlem nr: 22 241



          Stort tack till alla som svarat på odla.nu. Nästa gång kanske jag kan hjälpa er med något. Fick iaf energi att ta tag i problemet. Normalt sett kanske man löser ett sånt här problem bara av att småprata lite på en fikarast men har kännts lite ensamt i helgen och känner man det så blir ju även de mest trivala småproblem stora (iaf för mig).

          Var och bytte telefonen vid klockan 3 idag. Det var dåligt om telefoner att byta med i den färg som jag ville ha, men såg till att den jag fick var garanterat oöppnad.

          Jag undrar om det varit en god fe på besök eftersom stämningen var helt annorlunda idag. Kunde bara lämna igen telefonen och välja om jag ville ha en ny eller pengarna tillbaka.

          Självklart ska man inte krusa för företag som man känner sig illa behandlad av men idag var det som sagt annat ljud i skällan. Fick tom prata med killen i kassan som hade skakat kartongen och han sa att det hade med avlarmningen att göra (som jag trodde) men som ingen på kundservice kunde ju verifiera när jag var där igår och frågade.

          Den telefon jag köpt dagen innan kom ut ganska fort i butiken igen (utan spännband fast med klistermärke). Så har de nya klisterlappar i butik går det ju aldrig att lita på att de är fabriksnya eller ej öppnade i butik. Tog den kartongen där både spännband och klistermärke satt kvar, det kändes bra.

          Jag la märke till att kartongen såg lite stötskadad/intryckt undertill men tror att det har att göra med när de förpackas och sätter spännband runt (för det var så på flera kartonger).
          Man köper ju knappast telefonen för kartongens skull, men den kan ju ge en ledtråd om den varit öppnad eller ute på vift.

          Jag kände mig så glad efteråt att jag faktiskt köpte hem lite gott till kvällen och åkte ut till landet och jobbade några timmar i hettan.
           
          Citera



          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 25-09-2025, 01:53
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon