Tack. jo det följde med lina, den satte vi upp som man skulle. Vi visste bara inte hur plastkrokarna skulle sitta. Men vi gjorde precis som du skriver. Ha´kade i krokarna i gardinen och sedan hakade vi i krokarna i översta linan. Gick jättebra MEN nu stötte jag på nästa problem  

. Gardinen är för lång och hänger i backen och för kort för att täcka hela långsidan  

. Har jag vänt gardinen fel?
Men på bilden som finns på Willabs sida så ska ränderna/aluminiumremsorna gå från taket och ner till golv. Enligt bilden ska inte ränderna gå vågrätt men måtten på våran gardin skulle passa bättre på andra ledden. Blir så trött på knapphändiga monteringsbeskrivningar. Det står ju inte ens hur man ska göra. Jag har kollat på bilden och tagit förgivet att ränderna ska gå som på bilden. Jag provade att haka ur en krok och det är ju hulllingar som fastnar och förstör gardinen. 
Har du den skugggardinen? Har du ngn bild i så fall?
Den här gardinen har jag:
http://www.willabgarden.se/main/frameset_vaxthus.aspCITAT (Digger @ 31-05-2009, 18:52) 

Man fäster linor med hjälp av vinkeljärn längs med långsidorna. En lina vid nock, en lina halvvägs mot väggen och en precis där väggen möter taket. Sen hakar man fast plastkrokarna i gardinen och sen hakar man fast alla krokar i linorna. Följde det inte med linor? Det ska vara plastlina som ser ut ungefär som jättetjock metrev, dvs nån sorts nylonlina.