Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Specialskuggväv från WillabGarden
          April
          Inlägg 31-05-2009, 11:46
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 36
          Medlem nr: 21 759

Är det ngn som har specialskuggväven från WillabGarden?

Vi undrar vart och hur man ska fästa plastkrokarna som medföljer?

Ska dom hakas i i listen i taket eller ska man borra hål för krokarna?

Hoppas ngn kan hjälpa oss. Det är stekhett i huset och vi för inte upp skuggväven sweatingbullets.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Digger
          Inlägg 31-05-2009, 17:52
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 368
          Medlem nr: 1 011

Man fäster linor med hjälp av vinkeljärn längs med långsidorna. En lina vid nock, en lina halvvägs mot väggen och en precis där väggen möter taket. Sen hakar man fast plastkrokarna i gardinen och sen hakar man fast alla krokar i linorna. Följde det inte med linor? Det ska vara plastlina som ser ut ungefär som jättetjock metrev, dvs nån sorts nylonlina.

Citera
          April
          Inlägg 31-05-2009, 21:36
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 36
          Medlem nr: 21 759

Tack. jo det följde med lina, den satte vi upp som man skulle. Vi visste bara inte hur plastkrokarna skulle sitta. Men vi gjorde precis som du skriver. Ha´kade i krokarna i gardinen och sedan hakade vi i krokarna i översta linan. Gick jättebra MEN nu stötte jag på nästa problem sweatingbullets.gif . Gardinen är för lång och hänger i backen och för kort för att täcka hela långsidan -cry-.gif . Har jag vänt gardinen fel?

Men på bilden som finns på Willabs sida så ska ränderna/aluminiumremsorna gå från taket och ner till golv. Enligt bilden ska inte ränderna gå vågrätt men måtten på våran gardin skulle passa bättre på andra ledden. Blir så trött på knapphändiga monteringsbeskrivningar. Det står ju inte ens hur man ska göra. Jag har kollat på bilden och tagit förgivet att ränderna ska gå som på bilden. Jag provade att haka ur en krok och det är ju hulllingar som fastnar och förstör gardinen.

Har du den skugggardinen? Har du ngn bild i så fall?

Den här gardinen har jag:
          http://www.willabgarden.se/main/frameset_vaxthus.asp

CITAT (Digger @ 31-05-2009, 18:52) *
          Man fäster linor med hjälp av vinkeljärn längs med långsidorna. En lina vid nock, en lina halvvägs mot väggen och en precis där väggen möter taket. Sen hakar man fast plastkrokarna i gardinen och sen hakar man fast alla krokar i linorna. Följde det inte med linor? Det ska vara plastlina som ser ut ungefär som jättetjock metrev, dvs nån sorts nylonlina.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-11-2025, 21:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon