Inger - ovanligt vackert hus! Den där vinterträdgården kommer inte gå av för hackor!!!
Idag har jag byggt hus hela dagen. Bilat i lecaväggar för att elrören ska kunna petas in och ut. Mången gång ifrågasätter jag att man hålelr på så här. Vad spelar det för roll om golven är lite sneda, elsladdarna sticker ut och takpanelen lite skev - egentligen...
Men ändå. Jaså du har ett grunstamsprojekt! Poncirus trifoliata skriver du - är det denna som Bernhards härdiga citrusar står på? Var får du tag i frukt eller frö? Kan man köpa grunstammar av Bernhard tro? Har du testat att ockulera citrus - svårt?
Blir många frågor här...
Bra att veta mer om problemet med sköldlöss. Jag har fått TRE träd dödade i somras - sköldlössen spred sig på dem i en fart jag aldrig sett dem sprida sig förr. Helt klart att det vanliga klämtricket inte fungerar - man hinner inte på citrusarna som man gör med många andra sköldlössangripna växter.
Spinn tycker jag man brukar klara av om man har duschmöjligheter. Att man kan ta in dem för heldusch med intvålning alltså, inte bara de där blomsprutedimmorna. För närvarande har jag för kallt för spinnet, de verkar inte klara av lite minus även om det iallafall är vindstilla inomhus.
Har du hälsat på Bernhard?
Vad använder du mot sköldlössen på citrusarna och vad har du testat som inte funkat tidigare?
c i t r u s d r ö m m a r