CITAT (Aqvakul @ 04-06-2009, 07:16)

Det är inget fel att diskutera skatterna, tvärtom!
Men att börja en diskussion med helt galna faktauppgifter och insinuationer om att 90% går till onyttighter är populism = ett grovt förenklat och lättköpt resonemang. Den politiska högerns absolut populäraste resonemang är att vi betalar för mycket i skatt och att alla klarar sig bättre på egen hand utan offentligt stöd. Det kallar jag "högerpopulism". "Vänsterpopulism" kan handla om att man hävdar att alla arbetsgivare suger ut arbetarna eller att den nuvarande regeringen skiter i alla fattiga och arbetslösa.
Om man vill ha en sansad diskussion så får man stå för en sansad och saklig inledning.
Kan du förklara för mig som antagligen måste ha gravt synfel var sjutton du läser in allt det du påstår om Gitas inledande inlägg?
Du verkar bara läsa det du själv vill se och varför i hela världen är detta så känsligt för dig? Har du någon sorts ensamrätt av hur inlägg ska tolkas? Ibland är du bara för mycket Aquakul när du förstör istället för tillför. Vad jag vet så är det varken din eller någon annan odlaits uppgift att bestämma vilka frågor som får ställas och hur de ska utformas här på forumet.