Salvia självsår sig väldigt sällan, så den behöer du inte oroa dig för. Timjan kan självsås, men du behöver inte oroa dig för hybrider tycker jag. Det är ju bara att ta bort alla självsådda plantor om du vill det.
Koriander behandlar jag som ettåring. Jag har aldrig försökt spara den över vintern, så jag vet inte om det går. Jag odlar koriander för frönas skull och de går upp i blom under första året precis som t.ex. dill.
Mynta måste avgränsas med rejäl rotspärr och en hög kant ovan jord (annars kryper den över kanten). Helst ska den odlas i stora krukor om du vill vara säker på att den inte sprider sig, eller i en helt egen rabatt.
Jag tycker att oregano saknas i din lista

Kolla efter en "grekisk oregano" (Origanum vulgare hirtum), så att den får bra smak. Gräslök är också ett "måste" om du inte redan har det på något annat ställe. Om du gillar mejram så kan du göra plats för det också.
Thymus Silver queen är snygg men tveksamt härdig. Jag har försökt två gånger och båda har dött helt eller till stor del (lämnandes ett par-tre friska kvistar) på vintern. Citrontimjan "aureus" kommer jag inte ihåg om jag har testat, men en del citrontimjansorter är känsligare än andra. Om den dör eller ser väldigt risig ut efter vintern kan du testa med en annan sort nästa gång.
Hur ser Salvia Officinalis Icteruna ut? Det låter i alla fall som en namnsort av kryddsalvia. Namnsorterna är ofta lite mindre härdiga än den "vanliga" kryddsalvian, så det kan vara bra att skydda den om vintern blir snöfri. Förra vintern tog kål på alla mina salvior utom den "vanliga"