Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Stockrosor
          Nikkis
          Inlägg 21-08-2008, 17:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 18 472

Hoppåhej!

Jag är en riktig färsking på det här med trädgård och har miljoner frågor. I somras upptäckte jag stockrosor i andras trädgårdar och blev störtförälskad. Måste ha! Speciellt de svarta jag sett är helt bedårande.

Så - hur går jag tillväga för att få till stockrosor i min trädgård? Frö? Plantor? Vår? Höst? Ja, ni ser, en riktig novis med stort behov av hjälp ...

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          tepa
          Inlägg 04-06-2009, 14:27
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 670
          Medlem nr: 13 427

Hej

Jag har köpt Stockrosor, Alcea Rosea, tre stycken. Jag trodde det var en perenn. Men så är den två-årig. Jag vill ju att dom ska komma upp varje år, men kommer dom att göra det ? Förstår inte riktigt hur man ska göra då. Ska man ta tillvara fröna på hösten och spara dem inomhus och så dom på våren ? Eller frösår dom sig själva och jag behöver göra ingenting ? Har planterat i vanlig matjord, finns grus under. Såg när jag googlade att de vill ha kraftig jord, så jag skulle väl kunna fylla på med kompostjord, som jag har hemma en stor hög på gården ?

Hälsn Tepa

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 01:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon