Kanske lite överdrivet med att skaffa ett liv men du tycks vara helt förtvivlad över att inte kunna spela det nya, Fny.

Det finns en tecknad serie som i original heter Zits, tror den ofta kallas Jeremy i Sverige. Handlar om en totalt datorberoende tonåring och hans motsatser till föräldrar. En strip är följande:
Jeremy frågar sin pappa vad han gillade skämtet. Pappan helt oförstående och undrar vad gäller. Jeremy förklarar att det gällde mailet han skickade varpå pappan svarar att han kollar inte sin mail på helgerna. Jeremy bryter ihop totalt och måste tröstas av sin kompis.

Det är väl lite det jag menar, ungdomen av idag är helt styrda av datorer och internet och kan knappast leva utan det. Förut var det TV:n som var likadan. När det var strejk på TV gick skilsmässofrekvensen upp men även barnalstrandet. Jag började tidigt med datorer, min första dator var en ABC 80 som jag köpte runt 1980. En PC kom några år sedan, en AT med den fantastiska klockfrekvensen på 6 mHz, 10 i turboläge. I jobbet har jag pysslat mycket med datorer så datorvana finns. Jag har dock aldrig låtit datorn ta över, det är ett arbetsredskap och ett kommunikationsmedel men inte mer. Lika med mobilen. Jag har en mobil men den är i stort sett bara påslagen på helgerna och när jag själv behöver ringa. Jag vill inte vara radiostyrd.