CITAT (Nauti @ 05-06-2009, 13:28)

Jag tror att om man är försiktig så är det ingen fara. Floramite bryts som sagt ner ganska snabbt också.
Sedan handlar det ju som sagt inte om ett seriöst företag som säljer. Det är förmodligen en privatperson som förmodligen kommer skicka det i en omärkt kartong där adress är det enda som står på paketet och ingen koll kommer att göras. Precis som med det mesta som skickas på det viset.
Jag tror att du överskattar farorna med att använda det som sagt. Men om inte så är fallet så får du gärna upplysa mig i stället för att bara påpeka att det är jättefarligt att använda utan utbildning. Fram tills dess kommer jag fortsätta att tro att det räcker med vanligt folkvett.
Nej, jag överskattar inte farorna just därför att jag har utbildning och vet hur farliga bekämpningsmedel kan vara - det är just därför de är klassade i olika grader. Men eftersom du inte vet det här borde du inte använda bekämpningsmedel klass II oavsett hur och var du får tag i det. Folkvett räcker nämligen inte i det här fallet, därför att man måste veta hur ett gift beter sig, både i naturen sen man använt det och om man får det på sig eller i sig. Kunskap är vad som krävs, men eftersom du inte får använda klass II-medel så tänker jag inte tala om för dig vad som gäller.
Om du skulle bli så dålig efter att du använt ett bekämpningsmedel som du inte har behörighet till: hur skulle du förklara det när du kommer till sjukhus? Du måste ju tala om vad du har blivit dålig av...