CITAT (Berith @ 05-06-2009, 09:32)

Kan det inte vara så att det är vanligt hos unga, att sitta vid datorn och spela, just för att dom helt enkelt inte känner till ett liv före dator och datorspel? Vi lite/mycket äldre vet ju vad man kan göra på fritiden utan allt det där.
Om vi nu ska vara fördomsfulla så kan jag komma med en annan teori: Datorspel är vanligare hos unga för att gamlingar inte förstår sig på det här med datorer och inte känner till allt man kan göra med dem. Dessutom är gamlingar trångsynta och fördomsfulla mot allt dom inte känner till, och därför tror de att allt nytt är av ondo.
Vad gör du själv här på forumet för övrigt? Vet du inte att det finns ett liv utanför internet, med människor som du kan prata med och umgås med på riktigt i stället för att bara sitta och läsa en massa text på en skärm och få ont i ögonen, ryggen och musarmen?
Jag håller med flaxss, nu blev den här tråden tråkig. Jag kallar mig gärna datornörd och jag spenderar förmodligen alldeles för mycket tid framför datorer (speciellt när jag lägger tid på idiotiska diskussioner som denna), men jag tycker att det är väldigt ohyfsat att antyda att ett gäng trädgårdsnördar inte känner till en värld utanför datorn bara för att de/vi råkar tycka om datorspel också.