CITAT (noora @ 06-06-2009, 00:16)

Om vi nu ska vara fördomsfulla så kan jag komma med en annan teori: Datorspel är vanligare hos unga för att gamlingar inte förstår sig på det här med datorer och inte känner till allt man kan göra med dem. Dessutom är gamlingar trångsynta och fördomsfulla mot allt dom inte känner till, och därför tror de att allt nytt är av ondo.
Vad gör du själv här på forumet för övrigt? Vet du inte att det finns ett liv utanför internet, med människor som du kan prata med och umgås med på riktigt i stället för att bara sitta och läsa en massa text på en skärm och få ont i ögonen, ryggen och musarmen?
Jag håller med flaxss, nu blev den här tråden tråkig. Jag kallar mig gärna datornörd och jag spenderar förmodligen alldeles för mycket tid framför datorer (speciellt när jag lägger tid på idiotiska diskussioner som denna), men jag tycker att det är väldigt ohyfsat att antyda att ett gäng trädgårdsnördar inte känner till en värld utanför datorn bara för att de/vi råkar tycka om datorspel också.
Jag är inte ett dugg fördomsfull när det gäller unga och datorer, och jag förklarade ju vad jag menade med mitt inlägg.

Och så tycker jag att du är fördomsfull när du (antar att du menar mej) räknar mej till "gamlingar som inte förstår sej på det här med datorer och inte känner till allt man kan göra med dom". Har aldrig kallat er som spelar datanördar, har dataspelare runt mej och skulle aldrig nånsin kalla dom nördar.
Jag sitter här vid datorn för jag tycker det är det bästa som hänt sen dom uppfann skrivmaskinen! Iaf till det jag gör hela dagarna. Och Odla är ett utmärkt sätt att ta paus från protokoll och annat arbete. Så det så!

Och tack och lov att jag inte får ont i ögonen eller ryggen eller musarm. Jag tror mej veta hur jag ska sitta tex för att undvika allt det där.
Synd att du tycker att våra åsikter i den här tråden är idiotiska. Det är sånt som gör att - iaf jag! - alltid kommer ihåg dej och att du tyckte så. "noora ja, ja just det, det var ju h*n som tyckte att vi andras åsikter var idiotiska, då kan hon fråga hur mycket hon vill men några svar från mej får hon iaf inte".
Kom att tänka på en kompis lilla dotter som fick morfars gamla telefon att leka med. Dottern är i första skolåldern och telefonen var en med nummerskiva. Dottern frågade förvånat "vad är det där??" - hon hade bara upplevt mobiltelefoner.
Lite så tänkte jag mej med mitt inlägg, att många unga inte upplevt fritid utan datorer....