CITAT (noora @ 18-05-2009, 22:48)

Jag såg de första "knopparna" ovan jord i helgen, så det dröjer nog ett par veckor innan de är stora nog för att skickas
Jag brukar inte ta nåt betalt för sticklingarna, bara fraktkostnaden. Men om du har någon rolig myntasort som jag saknar i min "samling" kan jag gärna byta! Jag har fler myntasorter också, jag vet inte exakt vilka som har överlevt vintern ännu (några övervintrade i hinkar, för jag har inte hunnit bestämma platser åt dem alla...) men jag kan återkomma med en lista om du är intresserad.
Hej!
Jag har försökt (även nu på Tirups utan framgång) att få tag på denna sällsynta växt men utan framgång.

Jag skulle bli jätteglad för en stickling när de har vuxit lite!

Just för tillfället i min Mojita trädgård har jag äpplemynta, pepparmynta, spansk grönmynta, vanlig grönmynta och en generisk 'mint' som jag sådde från frö beställd från England. Jag har dessutom vattenmynta i dammen och temynta i rabatten. Ja, jag gillar verkligen mynta!!

Jag letar också efter lime mynta.
Jag byter gärna. Annars har jag mycket annat jag kan skicka, t.ex en liten paprika planta, eller en kruka med en del av någon av mina citronmellis, gräslök, stäppsalvia, lavendel eller oregano plantor som är rätt stora i rabatten, eller stickllingar från rosmarin, timjan eller citrontimjan.
Jag kommer att vara i Stockholm på väg hem från en resa till Libanon den 25 juni. Jag har några vänner i Sthlm som jag kan lämna någon växt med medans jag är i Libanon och sedan träffar dig för att byta när jag är på väg hem. Kanske? Inte för att spara pengar, så inte de stackars små växter går sönder i posten...
Vad tycks? Tror du stickllingen kommer att har vuxit tills dess. Hmmm. Tveksamt va?
Hälsningar
Laura