Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Trädgårdsgångar, Platsättning i cirkel och gångar i trädgården.
          Öjebyn
          Inlägg 08-06-2009, 22:58
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 25
          Medlem nr: 23 679

Hej!
          Jag bor i zon 5. Just nu har jag en dröm om att göra en gång från huset till grillplatsen. Vi håller på med att göra en ny gräsmatta med ny matjord osv. Först hade jag tänkt mig en enkel grusgång, men det blir kanske problem med grus som sprids ut till gräsmattan. Om man lägger en kant med sten i 2 rader, som ramar in grusgången så bör det fungera bättre. (tror jag)
          Hur får man stenarna att ligga i stabilt läge utan att vicka in eller ut? Hur djupt bör man gräva?
          Jag har även planerat att göra en cirkel med grus och även den men en kant av sten som ramar in för att hålla gruset på plats.
          Kan jag förverkliga min idé, eller ska jag grusa mina planer direkt? Är det någon som har gjort något liknande som vet? Jag vill ej lägga ner massor med jobb på något som blir fult efter några år.
          Marie.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Peztis
          Inlägg 09-06-2009, 20:40
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Det borde väl funka att gräva ur 25-30 cm, lägga markduk, stenkross som bör vibreras och där på sand som också bör vibreras.
          Lägg sedan stenarna och gruset emellan raderna.

Nu vet jag inte men kanske kan det vara bra med ett lager markduk ovanpå sanden så att stenlagret inte trampas ned i sanden. Det är ju i alla fall därför man lägger markduken mellan jordlager och stenkross.

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 00:39

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon