"lugn och fin nu... förklara gärna på vilket vis jag är otrevlig.. .."
Läs gärna dina egna inlägg så förstår du, eller borde förstå !!
Menar du att 9 milioner svenskar är så korkade at de behöver utbildning och certifikat till sånt som 9 milliarder (altså tusen gånger så många) människor i världen klarar av bara genom att läsa instruktionen ?? Vilken fantastisk bild av sitt eget land !!!
Det går knappt att jämföra krav på yrkesodlarna som en hel säsong använder fatvis med bekämpningsmedel med hobbyodlaren som jag som använder 1.5 milliliter (en milliliter är en tusendels av liter) under ca 10 minuter per säsong. Och det finns en lättbegripplig instruktion hur man gör. Att förbjuda användning för oss utan utbildning är ju lika logiskt som att förbjuda lek med kinder-ägg-bilar bara för att man måste ha långtradarkörkort för att köra långtradare.
"jag tillhör definitivt inte någon grupp av icke-toleranta individer"
Vilken bild du har av dig själv !!!
Om en medlem frågar om råd så skall man ge konstruktiva råd och tips och inte sparka på de som försöker hjälpa till. Har man ett bättre förslag så skriver man det. TS frågade om hur man bekämpar problem med svartnande päronkart.
Som jag skrev tidigare så det verkar vara helt omöjligt att ge råd kring insektsmedel, sningelmedel och round-up på detta forum utan att bli påhoppad av en grupp icke-toleranta individer. Men jag antar at ni vill att vi inte skall ge några råd som ni inte har godkänt !!!
|