Tack för svar. Nu blev det dock så att det kom saker emellan och den blev inte urtagen igår. Jag tog ur den vid 11-tiden idag och den var jättefin.
Ingen fisklukt. Hur fräsch som helst. Styv och rak när man höll upp den. En stor rackare. Vägde den inte men den var 5 cm tjock när den var urtagen. Det var precis att ugnsfolien räckte till på bredden och den är jättebred. Har aldrig tidigare sett en så stor makrill.
Två jättestora mjölke. Hade ju hoppats på rom förståss. Det är så gott. Kokade mjölken men vet inte riktigt om man brukar äta dem.
Man tar tydligen vara på mjölke från lake och stenbit. Är det någon som vet om man brukar äta mjölke från makrill?
Var nog väldigt färsk fisk i den fiskbilen. Spättan vi stekte igår var helt superb. Köpte makrill en gång för många år sedan och när jag klippte upp buken för att ta ur den så sa det splatch och så stod jag där med bara skinnet i händerna. Kött och inälvor hade landat i vasken. Fick en ny när jag klagade men fisken man köper är nog inte alltid så färsk som den borde vara.
Redigerat av Christa: 19-06-2009, 16:05
|