Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur djupt bör jag gräva?, min nya rabatt...
          blomkronan
          Inlägg 24-06-2009, 00:01
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem nr: 17 820

Jag har äntligen kommit igång att gräva nya rabatter runt mitt växthus... sweatingbullets.gif
          Jag har kirskål överallt så jag måste lägga markduk och lägga i ny jord... Hur djupt behöver jag gräva?
          Det jag har nu som jag tänkte plantera är... en kiwi, en banan, lite kryddväxter och en massa mer som jag inte skaffat än naughty.gif .

En tanke jag fått av att läsa runt här är om jag kanske ska lägga tidningar i botten och bara lägga markduk runt kanterna? samma fråga kommer upp då... hur djupt bör jag gräva då?

En fråga till... vilken jord ska jag välja? Jag måste köpa jord på påse från bauhaus 5 st valfria för 89:- för jag kommer behöva mååååånga påsar och jag har inte råd att köpa annat!

KAN en blandning av 50% plantjord och 50% ko på påse vara OK? behöver/ska jag blanda ner sand?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          MariaS
          Inlägg 24-06-2009, 13:29
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

Om du bara tar bort det översta lagret, är det ändå bra om du jordförbättrar. Så när du ska ta nästa spadtag djupt, kan du lika gärna göra det tillsammans med billig säckjord. Då får du en bra blandning som är lättarbetad. Ännu bättre blir det om du tar ko på påse!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 01:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon