Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Dagens Rugosa, med stark doft
          Kajsa
          Inlägg 25-06-2009, 15:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 7 705
          Medlem nr: 276

Rugosa rosorna är dom rosor jag gillar mer och mer, det blev en hel del nya i våras.

Henry Hudson, Kanada ros från 1976 är efter många år 1.5 x 1.5 m, kryddig doft, zon 7 och helt frisk.

Souvenir de Philémon Cochet, köpt förra året och i kom år första blommorna. Stark doft och får jätteblommor, busken blir ca 1.5 x 1.5 m, zon 7. Detta blir min nya älskling. Frisk som alla rugosa rosor är.

Wasagaming, köpt på mässan i Sthlm, rotäkta och dom lär kunna bli riktigt stora, hoppas att björkarna bakom bromsar lite, i år börjar den ta för sig lite, varit mycket seg första åren. Doftar som bästa parfym.

Marie Bugnet, Kanadaros från 1959, blir ca 1.20 x 1.20 som den blivit nu efter många år, växer inte så fort, hela rosen är underbar i sitt lagom format, doftar starkt, klarar zon 7 enligt LÅG
          Ömtålig för regn, men blommar till sena hösten.

--------------------
          Den som planterar en trädgård planterar lycka
          Bor i zon 3 - 4

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ezereht
          Inlägg 26-06-2009, 07:54
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 481
          Medlem nr: 8 514

Nä för då skulle nog dina pimpineller bli svartsjuka Svennis, och vem vet vad svartsjuka rosdamer kan göra giggle.gif Undrar vem som skulle vinna en brottningsmatch? Pimpinell versus Rugosa. Vad tror du?

Det är bäst att min Marie visar JÄTTEFINA blommor i sommar, annars åker hon från sin finplats. Det är nog den enda rugosan jag har än så länge. Pimpineller har jag ju faktiskt TVÅ av (F. vita och Aïcha).

--------------------
          Temptations come, as a general rule, when they are sought.
          -Margaret Oliphant
          --------------------
          zon 5

Citera
          svennis
          Inlägg 26-06-2009, 15:30
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 1 649
          Medlem nr: 12 789

CITAT (Ezereht @ 26-06-2009, 08:54) *
          Nä för då skulle nog dina pimpineller bli svartsjuka Svennis, och vem vet vad svartsjuka rosdamer kan göra giggle.gif Undrar vem som skulle vinna en brottningsmatch? Pimpinell versus Rugosa. Vad tror du?

Det är bäst att min Marie visar JÄTTEFINA blommor i sommar, annars åker hon från sin finplats. Det är nog den enda rugosan jag har än så länge. Pimpineller har jag ju faktiskt TVÅ av (F. vita och Aïcha).

Queen Mary
          Har fortfarande roligt med mina pimpineller o vildrosor.. smile.gif
          Mary.JPG

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-09-2025, 06:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon