CITAT (Anic @ 26-06-2009, 15:40)

4 myntor till; ingefärsmynta, ananasmynta, kungsmynta och eau de cologne-mynta
apelsintimjan
franskdragon igen(nu när jag jämnför, tror jag att den tidigare är en annan dragon än fransk, olika smak)
oregano
curryört tall (har aldrig hört tala om den, vet inte vad man ska ha den tll men tyckte den var lite udda/rolig, men den se ut som en silvergrå rosmarin)
äkta johannesört
kinesisk gräslök
4 myntor till; ingefärsmynta, ananasmynta, kungsmynta och eau de cologne-mynta - härdiga trivs i halvskugga,sol vill ha fuktig och näringsrik jord.
apelsintimjan - väldräneradjord i soligt och varmt läge, tål torka efter etablering.
franskdragon igen(nu när jag jämnför, tror jag att den tidigare är en annan dragon än fransk, olika smak) - samma som rysk dragon
oregano - samma som timjan, brokbladiga varianter är känsliga på vintern. gröna är helt härdiga.
curryört tall (har aldrig hört tala om den, vet inte vad man ska ha den tll men tyckte den var lite udda/rolig, men den se ut som en silvergrå rosmarin) - heter curry ört - vill ha väldräneradjord och varmt och soligt gärna skyddat läge, är härdig i rätt läge. min klarar sig väldigt bra i trädgården i skåne zon 1-2 fryser dock ner ibland. exakt härdighet vbet jag inte men vet att den odlas i zon 3 och 4-5.
äkta johannesört - trivs på dom flesta jordar vill ha soligt läge, vinterhärdig.
kinesisk gräslök - kortlivad perenn är härdig vill ha soligt läge och väldränerad jord men närinsgrikjord.