Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Bevattningsfråga + fågelskräma, 1/2" vs. 3/4 + var hittar man fågelsrämma?
          kollonikompis
          Inlägg 26-06-2009, 20:07
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 68
          Medlem nr: 22 797

1. Jag har den hårda vägen blivit varse om att det finns två olika system av vattenslangar på marknaden. Den smalare på 1/2 tum och en bredare variant på 3/4 tum.

Då undrar jag, går det att kombinera de båda?

Om jag ska parallellkoppla två vattenspridare av den mindre varianten, kan jag dra den tjockare varianten fram till själva Y grenen, så att säga? För att vattenflödet ska vara mesta möjliga?

1b. Tilläggsfråga. Räcker vattenmängden i den smala slangen att driva två vattenspridare!? Beror givetvis på tryck... men det är bra med tryck i röret.

2. Var hittar man såna rovfåglar i plast som håller de jordgubbshungriga fåglarna på behörigt avstånd? Jag har kollat Jula, BilTema med flera... men nu tar min fantasi slut!

--------------------
          Nässjö, zon ??. Frilansande trädgårdsmästare till hyreshuset där jag bor.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          kollonikompis
          Inlägg 27-06-2009, 17:46
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 68
          Medlem nr: 22 797

Jag ska leta efter såna barnsnurror... såna i olika färger. Det kanske finns på ÖoB?? Eller kanske ICA Maxi? Det finns andra personer på kolonilotten som har nät, men där finns inga fåglar i deras när. i alla fall två olika lotter har nät.

Jag tänkte mig lite assistans med detta med vattenslangarna... men, men! jag får gå på ren instinkt och det kanske funkar det med!?

--------------------
          Nässjö, zon ??. Frilansande trädgårdsmästare till hyreshuset där jag bor.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 03:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon