Att ha skriv och lässvårighet har jag lärt mig leva med...

Det är ju så mycket lättare nu när det finns datorer... När jag gick i skolan hade vi maskinskrivning... då var det värre! då fick man använda mycket tipex
Jag har faktiskt jobbat som VD sekriterare i fyra år och det fungera för det var många mallar man hade samt datorn rättstava åt mig:)
Det jag tycker är värst är siffror. När någon läser upp en sifferkombination typ telefon nummer så måste jag hela tiden be folk säga en siffra i taget för att det ska bli rätt, det kan bli fel ändå!!! Jag förstår mig inte på min hjärna då... jag kan säga en siffra högt upprepar vad personen säger, men skriver en annan

.
Man talar om att dysletriker vänder på bokstäver, men jag vänder på siffror!
På jobbet jag har nu, är det nog jobbigast... alla modellbetäckningar som mina kollegor kan utantill, men inte jag! - Du borde kunna dom nu efter så många år... säger dom. Ja visst kan jag en del men dom byter modellbetäckning lagom till jag har lärt mig den!
Dag
Du har rätt man kanske ska gå och få det uträtt så man inte går omkring och tror att man är dysletriker och så är man bara allmänt snurrig
andersen
Hur har du det med siffror... känner du igen det jag beskriver?