CITAT (niklas828 @ 28-06-2009, 15:09)

Nja, jag har försökt att få Komvux att ge mig lite dispans från matten, men det vill dom inte, dyskalkyli är inte lika känt som dyslexi så det tas inte på lika stort allvar än.
Jag struntade i hela gymnasiet för att jag inte fixade matten överhuvudtaget, jag trodde att det berodde på att jag var kass/lat/dum men sedan i vuxen ålder då jag fick det utrett, visade det sig inte alls vara jätteovanligt, jag låg visst på mellanstadienivå i matte ansåg dom.
Ja det är ju klart! ska man gå en linje och läsa alla ämnen på en gång så blir det svårt... men om du tar och läser ett ämne i taget... det kanske finns enstaka kurser du kan ta

Jag gick heller inte i gymnasium jag insåg att det inte skulle gå! Jag sökte in på ett konstskola för jag var så kreativ när det gällde skapa med händerna, både att måla och skulptera. Men det var artonårsgräns!! Det hade min syo-konsulent missat!! då hon leta fram den linjen till mig...
CITAT
En forskare vid Lunds universitet har kommit fram till att dyslektiker har lättare för logiskt tänkande. Dyslektiker tänker mer logiskt
Där håller jag med till fullo

Jag har en förmåga som inte andra har
Där har jag tänkt ibland... va är dom dumma eller!!! Det är ju bara att göra så! När andra inte förstår hur man ska göra... Men jag har på senare tid förstått att jag har den förmågan och andra har den inte...
I Midsomras prata jag med min svåger... han ville bygga en sån bänk ni vet... med bord och två bänkar som sitter i hop (brukar finnas på offentliga platser)
-Men jag behöver en ritning sa han

ritning! VA det är ju bara att bygga sa jag!
CITAT
Höger och vänster ja...

Jag glömmer aldrig när jag skulle ta körkort. Körskoleläraren blev tokig på mig

Sa han sväng höger svängde jag vänster, sa han sväng vänster så svängde jag höger

Men varför är inte höger vänster och vänster höger... då skulle det vara såååå mycket lättare
Fyra gånger gjorde jag skrivningen... den femte gången bad jag om att få det muntligt, då gick det

Ni har verkligen hjälpt mig att få tillbaka självförtroendet

Jag har länge gått och funderat på vad kan jag göra... jag har försökt dölja mitt problem så länge nu... Imorgon ska jag förklara för mina kollegor hur det är... tyngden från mina axlar kommer släppa