Jag går upp kl. 4 för att vädra varje morgon (skulle vilja vädra hela natten men är rädd för tjuvar). Stänger alla fönstrar och dörrar ca. kl. 6, drar för gardinerna mot öster (senare mot söder och väster). På så sätt kan jag hålla en komfortabel temperatur inomhus, beroende på natttemperaturen är det kanske 13-16° inne på morgonen, det brukar inte bli över 20° förrän framåt kvällen och som högst 21-22° och då är det samma temperatur ute och man kan öpnna igen. Använder inte ugnen. Tar promenader och rensar lite ogräs samt vattnar som en galning på morgonen, sen håller jag mig inne. På kvällarna är det för mycket knott för att kunna vara ute. Sammanfattningsvis är jag varm, väldigt trött, rastlös och less på det här men jag har i alla fall inte fått värmeslag än.
Förresten har jag hört att man INTE ska duscha kallt eller dricka iskallt när det är för varmt. Det känns bra just då men sedan blir man ännu varmare. Dricka varmt vägrar jag men rumstempererat vatten är bra.
Idag ska jag passa på att titta på inspelade tv-program och kanske en långfilm som jag aldrig har tid och ro att titta på annars.