Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad har ni er citronmeliss till?, - och är det verkligen gott?
          EKLO
          Inlägg 01-07-2009, 19:32
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 398
          Medlem nr: 11 952

Jag har en citronmeliss som vä'l hunnit bli 4 år vid det här laget. Och större och större blir den. I år växer den kopiöst och hotar tränga ut till och med myntan.

Jag tycker mest man använder nåt blad som dekoration då och då - går inte åt några mängder precis. Är inte ens säker på om jag verkligen gillar smaken.

Men innan jag tar bort den kanske jag hinner ändra mig: Är det nån som har bra och god användning av sin?

tips mottages tacksammast

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          zissi
          Inlägg 01-07-2009, 22:40
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 077
          Medlem nr: 5 640

*Jag dekorerar ofta efterrätter, kakor och tårtor med den välsmakande citronmelissen.
          *Jag gjorde rabarbersorbet häromdagen och då var det jättegott med hackad citronmelissblad i, jag tog ganska mycket.
          *Till kalla fil-yougurtsåser är det så gott med citronmeliss (+annat grönt också), särskilt om den serveras till fisk.
          *Du kan göra om receptet på gurkvin (kallt vatten i en tillbringare + några tunna gurkskivor) till citronmelissvin ev. med citronskivor i också.
          * Lägg några blad i ditt vanliga te.
          * Gnugga lite försiktigt på bladen och njut av doften från fingrarna. En daglig ritual hos mig. wub.gif

--------------------
          Balkong- och frilandsodling i zon 3

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-10-2025, 11:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon