CITAT (saga @ 03-07-2009, 11:39)

1300 kalorier och motion utan att gå ned i vikt? Tror du att din kropp ställde in sig på svält? Eller byggde du muskler? Kollade du med måttband?
Tro mig jag gick inte ner och blev inte smalare . Vi måste nog acceptera att vi är olika . Hade en moster som lades in för "test" på Sahlgrenska. Hon fick leva bara på näringsdropp , med så minimalt med kalorier som möjligt , i flera veckor och hon gick heller inte ner ett enda gram.
Har försökt banta med Nutrilett pulver och resultatet blev att jag gick upp i vikt av det pulvret . Jag har varit med hos viktväktarna och gått upp av deras diet , tror det vara 2,4 kg första veckan , trots att jag hållit dieten till punkt och pricka. Tröttnade efter ett antal veckor och efter att jag slutat så gick jag långsamt , långsamt ner igen.
Det som funkar för en/några funkar inte för andra , vi är olika.
För att återgå till det vi egentligen diskuterar så tror jag inte heller att man ska äta för ensidigt men att man måste faktiskt prova sig fram. Jag har bantat sedan jag gick i sjunde klass , ätit fettsnålt osv , och bantat mig fet. Nu har jag hittat metoden som funkar för mig tack och lov.
Redigerat av mamamaggan: 03-07-2009, 16:45