CITAT (4:an @ 03-07-2009, 16:39)

Jag tror att det du hört är en del av en diet, nämligen proteindiet. Det innebär att man under en kort tid äter mycket protein. Därav bl a äggen. Gå inte på myter. Det som gäller är att äta rätt, röra på sig ( promenader innan frukost om minst 40 min). Det som gäller är helt enkelt sunt förnuft! Ät i förhållande till vad du förbränner. Den enda man lurar är sig själv. Var realist! Är själv instruktör inom kampsport världen och hör mycket skit om dieter. Rör man sig lite äter man mindre. Jag kan verkligen rekommendera promenader innan frukost. Det gör nytta....sorry skrev detta under stress men blir upprörd över myter!!!! Lycka till! Skriv gärna om du vill veta mer!
Allt är inte myter och om du är instruktör inom en kampsport är helt ovidkommande. Olika metoder passar olika människor.
Det går inte att tala om för andra människor vad som är rätt eller fel eftersom det är så individuellt vad som passar.
Dessutom vill jag poängtera ännu en gång att alla människor kan inte röra på sig så mycket som vore önskvärt eller ta 40-minuters promenader före frukost. Själv skulle jag i så fall aldrig få någon frukost. Däremot äter jag LCHF-kost sedan 3 år tillbaka och det fungerar för mig och har blivit en livsstil. Äter nog 2-3 ägg om dagen och ibland fler.