Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ormar, Vad göra?
          PeterDeleter
          Inlägg 01-07-2009, 15:32
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 387
          Medlem nr: 21 848

Hej hopp i stugan

Jo, jag och min dam älskar dom flesta djur i dom flesta former. Vi bor på ett ställe där vi snart sett eller har hela sveriges fauna både utanför huset eller inomhus (lite överdrivet kanske men min dam tycker vi bor i en djurpark). Själv hatar jag bara skator, dom som är elaka mot andra djur, fästingar jag får i massor på mig varje år samt mördarsniglar.

Idag fick jag se att vi fått nya hyresgäster. En snokfamilj med barn bor under bron utanför ingången till huset. Till saken är att damen min klarar inte av ormar (även mördarsniglar iofs) utan har fobi för dom. Så min fråga är ifall man kan flytta en hel familj med ungar utan att dom tar skada och kanske överger barnen. Går inte det får jag slå upp en ny ingång på huset så damen min törs komma hem. Jag har i skrivande stund satt ut vatten till dom vilket damen kommer strypa mig för. ha-ha

Men vad göra? Någon med erfarenheter?

/PeterDeleter

PS. Stora spindlar älskar damen så ska jag sätta henne på någon ormterapi?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Meriona
          Inlägg 03-07-2009, 19:25
          Länk hit: #2

Gäster

Det är klart att de kan vara ute om det bara hänger på ormarna, men vägen lät ju mindre trevligt. Mammsen bor en bit ifrån stor-grus-vägen, så det var inte ett problem, men för dig så måste du ju hitta på nåt såklart. Visst är det trist att folk måste tok-köra, oavsett om de bor i stan eller på landet?

när vi åker ut till mamma har vi fått klara instruktioner om var det bor lösspringande hönor o andra djur, en döv liten pojke osv, så vi vet var vi ska köra extra försiktigt. Detta måste ju ändå de fastboende veta, fyyyy vad dåligt att de inte lärt sig vara rädda om era katter! thumbdown.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 13-08-2025, 00:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon