Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad har hänt med min dahlia?, Den ser helt död ut efter en vecka
          KarinBost
          Inlägg 03-07-2009, 09:02
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 19
          Medlem nr: 21 771

Hejsan, köpte i förra veckan en Dahlia hortensia maxi på Hornbach, helt underbara blommor hade den och massor med knoppar. Men nu efter en vecka på balkongen i solen ser den inte lika rolig ut längre. Alla blommor har vissnat och även knopparna. Har vattnat ganska mkt pga att det varit varmt. Men varför ser den ut såhär?
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  knopp1.jpg ( 395.75k ) Antal nedladdningar: 77
          Bifogad fil  knopp3.jpg ( 359.37k ) Antal nedladdningar: 87

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Eva 33c
          Inlägg 06-07-2009, 10:36
          Länk hit: #2

Gäster

Nu vet inte jag om jag kanske missförstår dig. Men i ditt första inlägg så ser knoppen på den vänstra bilden skadad ut pga att skaftet till den har blivit "platt", det i sin tur kan bero på något av det som tidigare inlägg föreslagit.
          Men nu får jag den uppfattningen att du ser själva den svarta färgen som ett tecken på att något är fel. Men så behöver det inte alls vara. Knoppen är först grön och innesluten i "blad" och "upprättstående" men ju mer den utvecklas skiftar den ofta färg (beror på vilken färg blomman och bladen har) och ser mer ut som en liten knapp på skaft som hänger ner. Sedan börjar kronbladen veckla ut sig.
          Eller är de nya knopparna också skadade i skaftet som i ditt första inlägg?
          Bara en fundering, svårt sånt här...

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 13:33

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon