Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Blandade frågor om allt mäjligt(?)
          01550n
          Inlägg 09-07-2009, 18:12
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 14
          Medlem nr: 23 961

Hej alla glada rolleyes.gif

Jag har gått och funderat på lite olika frågor som jag jättegärna skulle vilja att någon kunde besvara.. angel_not.gif

1. Kan man ta sticklingar från vilka växter som helst ?

2. Kan man så fröer från exotiska frukter i affären, typ apelsin, citron, periska, nektarein osv.? Finns det som fröer att köpa och isåfall vart?

3. Om fråga 2 inte går, kan man ha turen att hitta en kvist i en frukt affär och göra den till en stickling?

4. Finns det jättejordgubbar? flirting.gif

5. Mina sockerärtor har bildat jättemånga skidor, men nu verkar den ha stannat i växten? Om jag skördar, kommer den bilda fler igen då?

Jättemånga tack iförväg smiley_small_hug.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Nauti
          Inlägg 09-07-2009, 18:18
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 276
          Medlem nr: 16 626

CITAT (01550n @ 09-07-2009, 19:12) *
          1. Kan man ta sticklingar från vilka växter som helst ?

2. Kan man så fröer från exotiska frukter i affären, typ apelsin, citron, periska, nektarein osv.? Finns det som fröer att köpa och isåfall vart?

3. Om fråga 2 inte går, kan man ha turen att hitta en kvist i en frukt affär och göra den till en stickling?

4. Finns det jättejordgubbar? flirting.gif
          Man kan ta sticklingar på de flesta växter såvitt jag vet. Sålänge det handlar om sådana växter jag tänker på som vi oftast odlar. Det finns ju mängder av växter i alla former varav vissa jag inte kan tänka mig hur det skulle gå till att ta sticklingar av tongue.gif Vissa växter rotar sig väldigt lätt medan andra är väldigt svåra att få att rota sig. Vissa går på bara några dagar medan andra kan ta väldigt lång tid på sig.

Man kan så fröer från frukterna i affären. Men många gånger blir de frukter som kommer från plantan inte likadana som den frukt du tog fröerna från.

Kvistar av exotiska frukter lär du inte hitta i någon affär tongue.gif

Det finns jordgubbssorter som är framtagna för att ha stora frukter i alla fall. Vad du menar med jätte, det vet jag inte tongue.gif

Redigerat av Nauti: 09-07-2009, 18:22

--------------------
          Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 18:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon