Intressant att läsa era inlägg.
Det är väl mest recept på vanlig vardagsmat (som ständigt återkommer

) som jag är ute efter. Vi gillar i stort sett allt och tycker det är roligt att prova nya smaker. Bönor, ärtor, linser är väl bra att äta av lite varje dag om jag förstått det hela rätt. Grodda gör vi oftare än förut. Jag har kokat en hel kartong sojabönor och fryst och har sen det i matbrödet när jag bakar. Vi tar små steg framåt och så något tillbaka

. Vet ni, igår var vi till köttbutiken i Norsholm (Britta o Lennart nära kött) och köpte lövbiff till middagen idag

. Mmmmmmmm vad gott det var, men det är närproducerat kött och jag vet vilken gård här i länet det kommer ifrån. Annars blir vi inte så sugna på kött som vi trodde i början. Blir så behagligt mätt på den vegetariska maten. Nu äter vi ju fisk ibland men det känns bra att äta fortfarande.
http://image.bokus.com/images/9789173290180 Den här boken fick vi låna av ena sonen. Mycket intressant läsning där de förklarar hur vi kan välja att äta, handla och odla på ett sätt som är bättre för klimatet. Pär Holmgren är ju känd meteorolog och matstrateg på SVT, Johanna Björklund och Susanne Johansson håller väl till vid Lantbruksuniversitet och är ledande forskare inom mat- och klimatfrågor.