Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur gör jag med stockrosorna?
          Ancajo
          Inlägg 08-07-2009, 10:12
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 29
          Medlem nr: 23 895

Hej,

Ännu en fråga från en trädgårdsnovis...

Jag har sått en hel del stockrosor som har kommit upp med blandad kvalitet i år. En del småplantor är utplanterade i rabatt (de växer sämst) och en del är fortfarande kvar i krukor (de ser "friskast" ut och är nu ca 20 cm höga). Min fråga är: vad skall jag göra med dem?? Kommer de att växa och bli högre i år eller kommer de att förbli småplantor i år för att komma stort och blomma nästa år?? Skall jag plantera ut alla i rabatten eller skall jag behålla några i kruka till nästa år??

Jag har även en del violer och salvia som jag sådde utomhus förtidigt varför de har vuxit till sig dåligt... De står fortfarande som små plantor i kruka. Tror ni det blir något med dem i år eller skall jag låta dem stå kvar i krukorna över vintern och plantera ut dem nästa vår??

Kram
          Anna

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Monarda
          Inlägg 11-07-2009, 17:43
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 644
          Medlem nr: 5 125

Nu har jag bläddrat igenom mina gamla fröpåsar (undrar just om det finns någon mer som sparat ALLA fröpåsar från tidernas begynnelse wink.gif ). Alcea rugosa är namnet och jag sådde den för nio år sedan. Sedan dess har den skött sig själv och villigt och glatt förökat sig både här och där. smile.gif

Citera
          Eva 33c
          Inlägg 11-07-2009, 18:08
          Länk hit: #3

Gäster

CITAT (Monarda @ 11-07-2009, 18:43) *
          Nu har jag bläddrat igenom mina gamla fröpåsar (undrar just om det finns någon mer som sparat ALLA fröpåsar från tidernas begynnelse wink.gif ). Alcea rugosa är namnet och jag sådde den för nio år sedan. Sedan dess har den skött sig själv och villigt och glatt förökat sig både här och där. smile.gif

Jag har provat den en gång för många år sedan, men jag gör jättegärna ett nytt försök. Tack!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-01-2026, 10:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon