ännu en huvudvärksperiod för mig.
uppenbarligen har ju odla.nu problem med detta och dom verkar inte hitta lösningar på detta (vilket andra forum har där det inte finns spam).
sedan förstår jag inte denna hysteri med att skapa en massa EXTRA trådar om ämnen (en tråd gillade jag faktiskt där det skrev att man inte ska svara!). sedan förstår jag inte hysterin med att svara i trådarna. det räcker med ETT svar om vilken som anmält och sedan låter man den dö tills någon tar veck den. det behövs inte 5SVAR till som håller den uppe.
visst det är tråkigt och irriterande att spammen kommer men jag gör inte så stor grej av det och lägger ner en massa energi på det. vill man inte in och läsa och vill man inte se det, ja öppna inte trådarna då (för den som vill se är det väl bara att se på så länge dom finns bara man inte skriver i dom).
admin borde göra ett inlägg i varje avdelning som alltid ligger överst. där det står hur man ska bete sig när spam kommer.
sedan KVITTAR det vilket forum eller vilken avdelning, detta läggs in AUTOMATISKT det är INTE en MEDLEM som lägger in det ännu mindre är det en medlem som registrerar sig.
nu blir jag väl halshuggen (eller blivet av vad jag mer hade tänkt skriva). men det skiter jag faktiskt stort i.
så nu ska jag inte lägga mer energi på detta utan läsa i trädgårds avdelningar och vara ute bland växterna i det fina vädret.
Redigerat av flaxss: 12-07-2009, 13:30
|