Jag tror att Zetas i Stockholm (Kungens Kurva) har (eller har haft) den som planta.
Jag fick "modern" till min planta av en av mina lärare för närmare 20 år sedan. Den planta jag fick då planterades i mina föräldrars trädgård (jag gick i högstadiet och bodde därmed fortfarande hemma). När jag äntligen fick en egen trädgård åkte jag hem till föräldrarna och hämtade en del av den plantan.
Jag tror inte att plantan i min trädgård är tillräckligt stor för att delas än, men fråga lite snällt och se om någon annan har möjlighet att skicka dig en liten planta

Den är i och för sig rätt stor, men vanligtvis är det inga större problem att skicka plantor per post, bara man packar in dem och ser till att skicka dem i början av veckan så att de inte ligger på posten över helgen.
Libbsticka är ju varken speciellt dekorativ eller speciellt glamorös i sin smak, så jag kan förstå att den inte är prioriterad i plantskolorna. Jag tror att spännande varianter av mynta, salvia, lavendel och timjan säljer bättre än denna jättelika fleråriga "selleri"
Redigerat av noora: 21-04-2009, 14:45