Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Och rosfrågor..., ... från en rosskeptiker...
          echo
          Inlägg 02-06-2004, 22:16
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 74
          Medlem nr: 3 655

Japp, nu har min käre make gått och blivit rostokig också... först var det pionerna och nu även rosor. Jag har aldrig varit någon älskare av rosor, iallafall inte de moderna stela sorterna. (jag är gräsänka just nu, så det blir en hel del telefondiskussioner om växter, kan vara lite komplicerat ibland).

Så... för att han ska få sin ros och jag ska stå ut med den, vad ska vi då ha för något?? Balkong zon 4-5 i kruka. Vitt eller vaniljfärg helst... gärna ordentligt doftande... tyckte han nämnde nåt om nån honungsros? Jag blir bara förvirrad av alla miljontals olika sorter och hybrider och konstigheter i rosens värld, så h j ä l p mig!!

--------------------
          Ingenting är omöjligt, bara mer eller mindre tidskrävande

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          ylet
          Inlägg 03-06-2004, 12:57
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 33
          Medlem nr: 3 718

Jag har en ljuvlig "souvenir de malmaison" på balkongen. Det är gammaldags, rosa, underbart doftande ros som är nätt i västen. Min är cirka 60 cm hög. Den blir inte mycket högre. Den går till zon 4 har jag för mig. Så ta bara tillräckligt stor kruka och skydda ordentligt till vintern. Så ska säkert både du och maken bli nöjda!
          Lycka till,
          Ylet

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 22:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon