Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vadå troll?
          birgitek
          Inlägg 03-06-2004, 19:47
          Länk hit: #1

Gäster

Förstår inte riktigt. Troll är det nån som inte är "mainstream". Finns det vissa godkända tänkesätt på "odla-forumet"? Vem bestämmer isåfall vad som är OK att tycka?
          Tycker lite synd om dom som alltid måste tycka "rätt" och alltid vara "politiskt korrekta" Nej mer "troll" gör allt roligare och mer givande
          Birgit Ek

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          ThomasJ
          Inlägg 03-06-2004, 19:59
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 355
          Medlem nr: 2 042

Birgit, ett troll är en person som vars enda uppgift är att få igång debatter som vars syfte är att splittra forumet i två eller fler läger. För och emot tex. Eller att säga något som gör att ett stort antal personer svara på kort tid.

Tex. Att jag skulle starta en tråd, här på odla.nu, där jag skriver att jag tycker att alla kollonilotter borde asfalteras till parkeringar.
          Eller att skriva att man borde sluta att sända trädgårdsprogram på tvn.

Inget av dessa två inlägg skulle tas emot särskilt bra här på odla.nu, utan skulle starta en flod av inlägg om att det visst skulle vara trädgårdsprogram på tv och att det visst måste få finnas kollonilotter osv.

Sedan skulle trollet sitta still på sin sida, och möjligen lägga in inlägg när han/hon tycker att diskusionen avstannar, då kommer ett nytt inlägg, som sätter fyr igen.

Det handlar alltså inte om att tycka rätt. Utan att "följa" forumets intentioner. På ett trädgårdsforum diskuterar man mestadels trädgårdsfrågor. (Har inget emot att man under Småprat, tar upp andra frågor, det var inte det jag menade.) Så gärna livliga debatter där folk har olika åsikter, det främjar, men det är inte vad ett troll gör. De bara förstör.

/Thomas

--------------------
          Thomas, zon II-III
          östra sörmland och storstan.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 20:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon