Vad sorgligt att det ska bli så här! Jag har full förståelse för dig, brukar också spara. När jag var tonåring fick jag för mig att sälja en del saker (vi hade loppis med fotbollslaget) som jag sen har ångrat något så fruktansvärt. Man kan inte alltid bedöma NU vad som känns viktigt om några år. För guds skull,
inte slänga fotoalbumen!!!!! 
Det skulle nästan vara kriminellt. Skriv vem det är på bilderna om ni vet det (efternamn också) om det inte har gjorts, kanske också årtal och annan information. Be er mamma berätta om hon är klar i huvudet. Det är ovärderligt för kommande generationer!! Min morbrors fru slängde en massa gamla familjekort, gissa om min kusin är ledsen. Har du eller din syster barn? Även om de inte är intresserade så kan de bli det sen. Har man väl slängt något är det för sent för alltid.
Böcker kan nog tyvärr vara svåra att bli av med, fråga på biblioteket om de tar emot. Håller med att det är så synd att slänga! Det finns säkert folk som vill ha som inte har råd att köpa nytt. det gäller bara att hitta dem.
Folk som gillar att slänga ser ofta ner på folk som sparar har jag märkt, men stå på dig! Det är två olika åsikter, den ena är inte mer värd eller rättare än den andra!