Jag förstår hur svårt det är !min mor dog för två år sedan och allt hon höll högt var värdelöst tex hennes enorma boksamling visade sig vara helt värdelös,hon hade varit med i Bra Böcker i många år och enligt Bokantikvarien var de värda tre fyra kronor styck

Vi tog det vi kunde och det som var värde i tex äkta mattor smycken konst ,en del fick mors grannar som var invandrare och de va jätteglada över sängbord skrivbord osv,resten åkte på tippen efter som vi själva va i färd med att flytta till ett mindre hus så fick vi själva slänga massor.Tyvär uppskattas inte samma sakre längre som våra föräldrar eller vi uppskattat och ingen Antikauktionsfirma vill ha grejer om de inte är 1800 tal eller äldre ,jag ringde runt.Sen är det en del bök med att annonsera ut på Blocket osv man måste ha en massa tid att engagera sig ta emot samtal och intresserade,i vårt fall fanns Mors lägenhet tre mil ifrån oss alla,och Röda korset Lions osv stänger ju kl 1800.Spara det som känns riktigt viktigt tex gammla foton saker som din mor skattade högt släktklenoder osv,annars är jag benägen att hålla med din syster att ´slänga,oftast har man ju själv för mycket grejer.