CITAT (Myosotis @ 20-07-2009, 09:55)

Dem har jag bara sått på friland och har faktiskt slutat odla dem, resultatet var så där. Kanske värt att testa att förodla!
Någonting som jag har lärt mig rent allmänt är att man inte ska ge upp efter ett år när man testar en ny växt. Cosmos är något jag verkligen gillar och sår varje år, men i fjol var de hemska, hann knappt börja blomma förrän frosten tog dem. Hade det varit första året jag odlade dem hade jag avfärdat dem som tråkiga och dumma och aldrig mer sått dem, nu vet jag att det var otur med vädret.
Både sömntuta och rosenskära sådde jag på friland i fjol. Bara slängde ut fröer i trädgården och sedan hade jag en veritabel skog med plantor.
Det värsta är att det har jag i år med - de självsådde sig nämligen väldigt! Särskilt rosenskäran är här minst lika många av i år. Och jag är lagom lycklig eftersom jag upptäckte att jag sått dem på fel plats redan förra året - de växte om mina temyntor så jag kunde knappt hitta dem. Min japanska lönn försvann också i grönskan. Så i år har jag rensat bort massor och slängt på komposten...