Jag är helnykterist, jag dricker bara sprit på helgerna.
Varifrån får du idén att ens kalla dig vegetarian om du äter fisk och skaldjur? Hörs det inte på ordet att det syftar till vegetabilier och att ens kost består av det? Äter du fisk och skaldjur men väljer bort rött kött så är du ju inte vegetarian utan är bara selektiv med vilken typ av kött du äter.
Att ge keso som alternativ till en vegetarian låter dumt. Keso är också ystat med kymosin om jag inte minns fel. Så det är ingenting ens till en lakto-vegetarian.
Förhoppningsvis finns det ingen hysteri vad gäller protein och vegetarism/veganism. Att få i sig tillräckligt med fullvärdiga proteiner utan att äta animaliska produkter är inga som helst problem. Sojabönor innehåller ju som bekant en hel del protein. Det är mer protein per 100g än vad alla köttslag jag hittills kollat upp gör. Jag vet ingen vegetarian/vegan som äter proteintillskott. De enda jag stött på som gjort det var folk som tränade väldigt mycket och det har ju ingenting med detta att göra.
Jag vill inte låta dryg eller så men jag förstår bara inte varför man kallar sig vegetarian om man uppenbarligen inte passar in under definitionen av vegetarian.
Redigerat av Nauti: 24-07-2009, 12:33
--------------------
Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.
|