Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Optimal Telecom, jag tror inte det är sant
          Myosotis
          Inlägg 14-04-2009, 11:03
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem sedan:
          30-09-2007
          Medlem nr: 12 674



          Det måste vara ett skämt!! Jag sitter här och vet inte om jag ska skratta eller koka av ilska. Förra fredagen slutade telefonen att fungera efter att de hade jobbat på grannens ledning. Jag märkte det inte förrän på lördagen. Kontaktade Optimal Telecoms kundservice på nätet (tur att internet fungerar!!) och bad dem att åtgärda felet. Förra tisdagen kom svaret: "För att kunna hitta ditt abonnemang i våra register behöver vi kundnummer eller personnummer. Återkom med någon av dessa uppgifter, så kan vi hjälpa dig." Varför kan de inte gå på telefonnumret?! d010.gif Lånade en mobil också och både pappa och jag ringde vid flera tillfällen men fick bara "slingriga" svar. De hörde aldrig av sig fast de lovade att göra en felsökning och sen ringa på mobilen. Det finns vissa gränser för hur mycket man orkar bråka med dem så vi lät det vara och var utan telefon hela påskhelgen också. Igår kom det äntligen någon (efter 1½ vecka!!), klättrade upp i en stolpe och efter 2 sekunder fungerade telefonen igen. Nyss fick jag följande mail från dem:

          Nyligen efterfrågade du personlig hjälp från vår online-supportavdelning. Nedan finns en sammanfattning av din förfrågan och vårt svar. Om problemet inte har lösts kan du öppna det igen inom 7 dagar. Vi är glada att kunna stå till tjänst. rotfl.gif

          De vet inte ens om att någon har lagat ledningen. duh.gif "Glada att kunna stå till tjänst"! rotfl.gif De fick återigen ett mycket ovänligt och sarkastiskt svar och ett hot att vi kommer att byta tillbaka till Telia, fast de verkar inte bry sig. Men efter allt man har hört så är väl Telia ännu värre? Men på deras hemsida kan man i alla fall felanmäla sitt telefonnummer direkt istället för att behöva springa ut i skogen med en mobil.

          Har ni erfarenheter av Optimal Telecom? Hittils har jag egentligen tyckt att de har varit bra, de ringer t.o.m. ibland och frågar rent allmänt om jag är nöjd.


          --------------------
          Det ska gå.

           
          Citera
           
          Nytt inlägg
          Svar
          Meriona
          Inlägg 24-07-2009, 13:14
          Länk hit: #2


          Gäster






          Nu har inte Myosotis varit här sen i går lunch, kanske har de stängt av henne helt från omvärlden? blink.gif blink.gif Ska man ringa nånstans, 112 kanske?

          CITAT (Rosmarin @ 24-07-2009, 12:19) *
          Här i Frankrike är det inte heller klokt vad telefonoperatörerna kan hitta på. Vi har sedan ett par år lämnat France télécom (motsv. Telia) och har nu ett abonnemang som heter Alice. Funkar bra för det mesta här hos oss, men vi känner andra som det inte fungerar för och som varit utan telefon i långa perioder. Hos min granne t.ex. Hon kom hit och bad att få låna telefonen för att kunna felanmäla. Då blev det komplicerat värre eftersom de inte ville ta hand om felsökning av ett annat abonnemang än det som man ringde upp ifrån. whistling.gif
          De tyckte att hon skulle gå hem till sig och samma visa där, dra ur kontakterna mm. och ringa igen om det inte fungerade. Hon hade inte mycket kvar på sitt kontantkort heller så att ringa från mobilen och förklara allt detta en gång till för en annan person skulle inte heller gå. De hade inte rätt att ringa upp henne på hennes mobiltelefon det var deras företagspolicy, inte heller gick det att bli kopplad direkt till samma person igen, det var en stor växel med hundratals telefonister.

          Ett problem då vi bytte operatör var att vi inte längre fick stå med i telefonkatalogen, vilket är mindre lyckat då vi har ett företag. Vi kontaktade France Télécom och de sa att jo, vi kunde komma med i telefonkatalogen igen, inga problem. Det kostade 700kr. wacko.gif Vi accepterade dock, eftersom kunderna började tro att vi hade stängt butiken när de inte längre hittade oss i katalogen.
          Vi hade rätt till dels de vanliga vita sidorna (rosa sidorna är det väl i Sverige) samt gula sidorna. Bara de vita gick inte.
          Under de gula skulle vi välja två rubriker. "Konsthantverk,keramik" blev den ena och sedan diskuterade vi länge med dem huruvida vi hade rätt eller inte till en rubrik som heter "Art de la table" (Konst för bordet eller serviser och bordsdekorationer lite finare uttryckt) . Till sist sa de att ert firmanummer tillåter er inte att välja art de la table men eftersom ni insisterar så okej då. Detta råkar vara den exakta definitionen av vad vi tillverkar i yrkesregistret så varför vi inte hade rätt till detta förstod vi inte alls. Förrän katalogen kom ut och vi såg till vår stora fasa att istället för att ha satt vårt företagsnamn under "Art de la Table" hade de i de vita sidorna satt in vårt företagsnamn en gång felstavat och en gång som "Art de la Table" tel: 03.... Kul att betala 700kr för att bli kallad något som man inte heter och fortfarande inte bli hittad av kunderna. crying.gif

          Dessutom var de väldigt otrevliga när vi ringde dem för att meddela att detta tänkte vi då inte betala för. Plötsligt från att ha varit relativt trevlig till en början så förstod mannen i andra änden plötsligt inte alls vad jag sa när jag kommit till mitt ärende "jag förstår faktiskt inte vad ni säger madame, ni är väl utlänning..."
          Ja, and so what angry.gif , jag klarar mig fint och får ofta komplimanger för att min franska är god.

          Till slut i denna röra fick min man tala med direktören och då framkom det att de skulle gå tillbaka i sina inspelningar för att se vad som verkligen hade sagts under avtalets utformande. Inspelningar? "Ja, alla samtal mellan kunder och våra telefonister spelas alltid in och arkiveras i X antal tid." Intressant att veta... Är det så i Sverige också?

          Ett tips kan vara för er som har problem i Sverige med era avtal t.ex med Optimal att kolla upp vad hemförsäljningslagen säger om sådana avtal. Denna lag omfattar även telefonförsäljning.


          Ett globalt problem detta, tydligen. Vad trist! Ja jag tror att det oftast spelas in, det är en röst som säger att de spelas in (ofta säger de i utbildningssyfte), när man ringer till Siba, Telia osv.
           
          Citera

          Inlägg i den här tråden
          Myosotis   Optimal Telecom   14-04-2009, 11:03
          Myosotis   Äääh... va?! :confused: Nu skickade de samma...   14-04-2009, 11:53
          Pia L   Jag har erfarenhet av Optimal telecom, tyvärr inga...   14-04-2009, 12:18
          Wilmer   Jag kräks bara jag tänker på abonnemang, bindnings...   14-04-2009, 15:56
          Myosotis   :thumbdown: Vilken skräckhistoria, det låter ju i...   14-04-2009, 16:00
          Gossen Ruda   Det är väl så att försäljare man drabbas av på sta...   14-04-2009, 16:47
          Myosotis   Det är väl så att försäljare man drabbas av på sta...   14-04-2009, 18:33
          Tosan   Mamma och pappa har optimal telecom. De bor ute i ...   14-04-2009, 18:15
          Myosotis   När man försöker förklara detta för kundtjänst så ...   14-04-2009, 18:26
          Tosan   Ja precis! Det var vad de sa till oss också, o...   14-04-2009, 18:41
          Ralf   Jag fick telefon av säljare imorse -Hej Raaalf, hu...   14-04-2009, 19:13
          Wilmer   Jag fick telefon av säljare imorse -Hej Raaalf, hu...   15-04-2009, 10:38
          Myosotis   Bra gjort! :tummenupp:   14-04-2009, 20:35
          Alba   Den var bra Ralf. :tummenupp:   15-04-2009, 12:03
          Pia L   Idag dök ytterligare en räkning ner i brevlådan fr...   15-04-2009, 13:36
          Mozart   Sambon hade optimal telecom innan vi flyttade ihop...   15-04-2009, 13:48
          Ralf   Här är den, mallen till ditt övertag!   15-04-2009, 18:13
          Myosotis   Här är den, mallen till ditt övertag! Den är ...   15-04-2009, 19:52
          Lady Hamilton   Perfekt Ralf :tummenupp: :rotfl:   15-04-2009, 19:26
          Ralf   För övrigt blev jag uppringd av Optimal Telecom. J...   16-04-2009, 12:06
          Myosotis   Nu har jag fått mail igen. Hoppas de ger sig nu om...   17-04-2009, 08:10
          Pia L   Mitt mail har dom ännu inte svarat på....det lär n...   17-04-2009, 08:19
          Uggi   Jag har Optimal Telecom i sommarstugan sedan tre å...   17-04-2009, 08:35
          Myosotis   :rotfl: :crazy: :ranting: Nu är det samma sak i...   22-07-2009, 12:26
          Meriona   Nääää! Skriv till Plus vettja! :rtfm:   22-07-2009, 12:33
          Myosotis   Nääää! Skriv till Plus vettja! :rtfm: Det...   22-07-2009, 12:43
          skogstroll   de verkar som Telia ungefär... de har vart så jobb...   22-07-2009, 12:36
          Meriona   de verkar som Telia ungefär... de har vart så jobb...   22-07-2009, 12:59
          skogstroll   Jag har aldrig nånsin haft problem med Telia och j...   22-07-2009, 13:40
          Gudrun i Göteborg   Jag märkte förra veckan att Telia numera tar betal...   22-07-2009, 18:21
          Myosotis   Jag märkte förra veckan att Telia numera tar betal...   22-07-2009, 19:28
          Ralf   Jag märkte förra veckan att Telia numera tar betal...   22-07-2009, 21:41
          Meriona   Inte här iallafall, kanske är det ett storstadsfen...   22-07-2009, 18:49
          Rosmarin   Här i Frankrike är det inte heller klokt vad telef...   24-07-2009, 11:19
          skogstroll   min sambo har även fått löjligt stora räknibgar fr...   24-07-2009, 11:23
          Myosotis   Nu har inte Myosotis varit här sen i går lunch, ka...   24-07-2009, 16:21
          Meriona   Kan det vara fördomar mot skåningar tro, har de be...   24-07-2009, 19:41
          Rosmarin   :giggle: Lugn! Jag är här. Har bara varit en s...   26-07-2009, 10:52
          Myosotis   :rotfl:   25-07-2009, 10:54
          Gudrun i Göteborg   Ang de där 19 kr/minut: Jo det stämmer. Maximalt b...   26-07-2009, 11:17


          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 31-07-2025, 20:19
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon